Pri manjši avtohiši sem najprej opravil testno vožnjo in se nato odločil za nakup precej dobro ohranjenega rabljenega avtomobila. Čez približno dva meseca sem ugotovil, da je nekaj narobe z avtomobilsko elektroniko, prav tako sem po dodatnem preverjanju odkril, da je bil števec kilometrov prevrten nazaj in ima avto v resnici precej več prevoženih kilometrov, kot je zagotavljal prodajalec.
Ko sem želel uveljavljati reklamacijo, me je prodajalec zavrnil, saj je bila v prodajni pogodbi navedena klavzula 'videno-kupljeno' in da sem se s tem zavezal kupiti avto takšen, kakršen je. Ali ima prav, res ne morem uveljavljati svojih pravic?
Določbe Zakona o varstvu potrošnikov so obvezne narave in jih prodajalec s pogodbenim določilom ne more izključiti. Prodajalec bi vas moral pred nakupom opozoriti, v kolikor je vedel za kakršnekoli napake na avtomobilu, medtem ko se s splošnimi pogodbenimi klavzulami, ki potrošniku jemljejo pravico do uveljavljanja stvarnih napak, ne more razbremeniti odgovornosti.Pravico do uveljavljanja stvarne napake imate tudi, če prodajalec za napake ni vedel.
Ker je šlo za nakup rabljenega blaga, odgovarja prodajalec za stvarne napake, ki se pokažejo znotraj enega leta od izročitve blaga, medtem ko je pri novem blagu ta rok daljši, in sicer dve leti. Potrošnik pa mora prodajalca o stvarni napaki vedno obvestiti najkasneje v roku 2 mesecev od trenutka, ko je napako odkril. Stvarne napake ne smete mešati z garancijo, ki je pri rabljenih avtomobilih po zakonu obvezna le 1 mesec od izročitve avtomobila. Ker pa so določbe o stvarni napaki obvezne, boste vsaj prvo leto od nakupa avtomobila kljub temu zaščiteni po samem zakonu.
Vsekakor pa je naš nasvet, da vsako reklamacijo vedno uveljavljate pisno in ste v njej čim bolj konkretni in jasni, saj se po naših izkušnjah na morebitne ustne dogovore in obljube prodajalcev, žal ne gre zanesti.