Kupil sem rezalnik vej na električni pogon, a sem še isti dan po premisleku ugotovil, da bi mi bolj prav prišel bencinski rezalnik. Rezalnika vej na električni pogon nisem niti še odprl, zato sem ga želel vrniti in zamenjati s takim na bencinski pogon, če takšnega nimajo, pa vračilo kupnine.
Prodajalec me je zavrnil, saj naj to ne bi bilo mogoče. Ali ima prav?
Po Zakonu o varstvu potrošnikov ima potrošnik pravico odstopiti od pogodbe in blago vrniti prodajalcu v 14. dneh od prejema blaga, vendar le pri pogodbah sklenjenih na daljavo, torej prek spleta ali telefona ter pri pogodbah, sklenjenih zunaj poslovnih prostorov prodajalca. V teh primerih si lahko potrošnik premisli in blago brez navedbe razloga vrne, prodajalec pa mu mora vrniti kupnino.
Te pravice pa potrošnik nima, kadar je pogodbo sklenil oziroma opravil nakup blaga fizično v poslovnem prostoru prodajalca.
Nekateri prodajalci sicer prostovoljno omogočajo, da lahko kupec blago v določenem času po nakupu vrne ali zamenja, kar je po navadi zapisano v pogojih poslovanja ali na računu. Če prodajalec te možnosti ne ponuja, pa kupec blaga ne more zamenjati, četudi je še originalno zapakirano in neuporabljeno. Za drugačno situacijo seveda gre, kadar ima izdelek napako oz. nima obljubljenih lastnosti in zato kupec uveljavlja pravice iz naslova stvarne napake.