Navdušena množica na pop koncertu

Potrošnica je po spletu kupila vstopnico za koncert čez dober teden. Žal je nepričakovano zbolela in dogodka ni mogla obiskati. Ker je nakup vstopnice opravila v spletni trgovini, je pričakovala, da ima zakonsko pravico do odpovedi nakupa v 14 dneh in vračila denarja.

Obrnila se je na prodajalca vstopnic z zahtevo za vračilo kupnine, vendar so ji odgovorili, da te pravice pri nakupu vstopnic nima. Zanimalo jo je, ali je to res in ali spletna prodaja v tem primeru ne ščiti potrošnika.

Odgovor pravnega strokovnjaka ZPS

Spoštovani,

razumemo vaš pomislek, saj je splošno znano, da imajo potrošniki pri pogodbah, sklenjenih na daljavo, pravico do odstopa od pogodbe v 14 dneh brez navedbe razloga. Vendar pa je nakup vstopnic za koncert izjema.

Nakup vstopnice za koncert, čeprav opravljen na spletu, spada med storitve za prosti čas, ki potekajo na točno določen datum (ali v določenem obdobju, če bi šlo, na primer, za večdnevni festival) in predstavlja izjemo od pravice do odstopa od pogodbe, določene v Zakonu o varstvu potrošnikov (ZVPot-1).

Dogodek je časovno fiksiran, zato bi možnost enostranskega odstopa od pogodbe organizatorjem bistveno otežila poslovanje in načrtovanje dogodka. Pravico do povračila kupnine bi imeli le, če bi dogodek odpovedal organizator.

Kaj torej lahko storite?

  1. Prenos vstopnice: če to dovoljujejo splošni pogoji prodajalca, poskusite vstopnico prodati ali podariti drugi osebi.
  2. Splošni pogoji prodajalca: preverite splošne pogoje poslovanja prodajalca. Nekateri ponudniki (čeprav to ni zakonska obveznost) v primeru bolezni (ob predložitvi zdravniškega potrdila) ali izjemnih okoliščin kljub temu omogočijo vračilo denarja, zamenjavo termina ali pa ponudijo dobropis.

Žal vam moramo torej potrditi, da je prodajalec v tem primeru ravnal skladno z zakonodajo in na podlagi splošne pravice do odstopa od pogodbe, sklenjene na daljavo, denarja ne morete zahtevati nazaj.