Turisti (vidne so zgolj njihove sence) si z vodnikom ogledujejo notranjost piramide

Na nas se je obrnila potrošnica, ki je rezervirala potovanje prek agencije, a ga je ta 5 tednov pred odhodom odpovedala. Kot razlog je agencija navedla premajhno število prijavljenih potnikov. Ponudili so ji sicer vračilo denarja, potrošnica pa nas je prosila za pojasnilo, ali je agencija v takem primeru dolžna potniku ponuditi nadomestni aranžma po primerljivi ceni in kriti morebitno razliko v ceni.

Kakšne so pravice potrošnika v takem primeru?

V primeru, da agencija pravočasno odpove potovanje zaradi prenizkega števila prijavljenih potnikov (kar je primeru potrošnice storila), Zakon o varstvu potrošnikov določa zgolj, da mora agencija potniku vrniti celoten znesek vplačanega aranžmaja.

Agencija potniku ni dolžna poiskati nadomestnega aranžmaja ali plačati razlike v ceni med aranžmajema.

Potnik ima torej pravico od agencije zahtevati vračilo plačil. Če pa se potnik in agencija sporazumno dogovorita za nadomestni aranžma, se pogoji takega dogovora oblikujejo po volji obeh strank, saj zakon agenciji v takem primeru ne nalaga dodatnih obveznosti.

Kdaj nas mora agencija obvestiti o odpovedi?

Pri odpovedi potovanja zaradi nezadostnega števila potnikov, igra čas odpovedi pomembno vlogo.

  1. Če je potovanje daljše od šest dni, nas mora agencija o odpovedi iz tega razloga obvestiti najmanj 20 dni pred začetkom potovanja.
  2. Če traja potovanje od dva do šest dni, nas mora obvestiti najmanj 7 dni pred predvidenim odhodom.
  3. Za potovanja, ki so krajša od dveh dni, je dovolj, da nas o odpovedi obvesti 48 ur pred začetkom potovanja.

Če turistična agencija ne spoštuje zakonskih rokov, nam je dolžna poleg vračila prejetih plačil povrniti tudi škodo, če nam je ta nastala.