Potrošniki se vse pogosteje srečujejo z novo obliko potrošniške prevare, pri kateri je posamezniku na dom dostavljen paket, ki ga ni naročil, za njegov prevzem pa mora plačati še odkupnino. Vsebina prevzetega paketa je običajno brez vrednosti, potrošniki pa svojega denarja v večini primerov nikoli ne prejmejo nazaj.
Kako deluje prevara?
Pošiljatelj (prevarant) je pogosto iz tujine in na naključne naslove pošilja pakete. Pakete pošilja prek dostavnih služb, za njihov prevzem pa je treba plačati odkupnino. Ko potrošniki pakete odprejo, pogosto opazijo, da gre za cenene izdelke brez vrednosti, kot so ponarejeni izdelki, poceni plastične igrače, včasih pa je dostavljena celo prazna škatla.
Prevaranti ciljajo na to, da se bo potrošnik želel izogniti sporu z dostavljalcem in bo preprosto plačal odkupnino, ker bo tako hitro rešil situacijo. Toda to je tudi največja napaka, ki jo lahko stori, saj so podatki o pošiljatelju pogosto izmišljeni, zaradi česar ga je skoraj nemogoče izslediti.
Kaj storiti, če prejmete nenaročen paket?
- Ne prevzemajte paketa, če ga niste naročili. To je najpreprostejši način, da se izognete tej vrsti prevare. Dostavljalcu povejte, da paketa niste naročili in ga ne boste prevzeli.
- Preverite, ali je paket morda nekdo naročil v vašem imenu (družinski član, prijatelj). Če ni tako, obstaja velika verjetnost, da gre za prevaro.
- Če ste paket že prevzeli in plačali, shranite vse podatke (naslov pošiljatelja, embalažo, vsebino) in prijavite primer Tržnemu inšpektoratu ali policiji.
Težave pri povračilu denarja
Največja težava je, da pakete v večini primerov dostavljajo dostavna podjetja iz tujine, ki pa niso dejanski pošiljatelji. Zaradi tega se dejanske pošiljatelje zelo težko izsledi, saj so njihovi podatki lažni oziroma jih sploh ni.
Pri podjetjih iz tretjih držav se možnost povračila denarja še dodatno zmanjša, saj lahko pomoč poiščejo le pri potrošniških organizacijah v državi dejanskega pošiljatelja.
Tudi če ima podjetje sedež v Sloveniji, potrošnik redko pride do vračila plačanega denarja, saj ima Tržni inšpektorat Republike Slovenije zgolj pristojnosti, da podjetje kaznuje z globo, poleg tega pa se tovrstna podjetja nadzoru spretno izmikajo.
Najpomembneje je torej, da nenaročenih paketov ne prevzamete in se tako izognete prevari in izgubi denarja.