Letalo zamuja, mladenič obupan sedi na letališču

Poletje je čas, ko se veliko ljudi na počitnice odpravi tudi z letalom. A na poti nemalokrat doživimo tudi nevšečnosti, zato si poglejmo, do česa ste upravičeni v primeru, ko potujete z letalom in to zamuja.

V primeru zamude, odpovedi leta ali zavrnitve vkrcanja, pravice potnikov ureja Uredba št. 261/2004, ki se uporablja za

  1. Potnike, ki odhajajo z letališča države članice EU in
  2. Potnike, ki odhajajo z letališča tretje države in so namenjeni na letališče države članice EU, če gre za letalskega prevoznika s sedežem v EU.

O pravicah v primeru zamude leta govorimo le v primerih, ko je zamuda daljša od dveh ur, odvisne pa so tudi od trajanja zamude in dolžine leta.

Kadar dejanski letalski prevoznik utemeljeno pričakuje, da bo imel let zamudo glede na odhod po voznem redu:

  • za dve uri ali več za lete do vključno 1 500 kilometrov; ali
  • za tri ure ali več za vse lete znotraj Skupnosti, daljše od 1 500 kilometrov, in za vse druge lete med 1 500 in 3 500 kilometri; ali
  • za štiri ure ali več za lete, ki jih ne zajemata predhodni točki,

tedaj mora letalski prevoznik ponuditi potnikom

  • obroke hrane in osvežilne napitke, primerne čakalnemu času,
  • hotelsko nastanitev, kadar je ta nujna in prevoz med letališčem in krajem nastanitve (hotel ali drugo),
  • da brezplačno opravijo dva telefonska klica, brezplačno pošljejo dve sporočili po telefaksu ali elektronski pošti.

Ko let zamuja najmanj 5 ur, pa mora letalski prevoznik potrošniku ponuditi izbiro med:

  • prekinitvijo potovanja in povračilom stroškov v višini polne cene vozovnice, po kateri je bila kupljena, za tiste dele poti, ki niso bili opravljeni in tudi tiste, ki so bili opravljeni, a let ne služi več namenu glede na prvotni potovalni načrt ter povratni let na izhodniščno mesto odhoda takoj, ko je mogoče in
  • spremembo poti pod primerljivimi pogoji prevoza na njihov končni namembni kraj takoj, ko je mogoče ali kaneje, ko to potnikom ustreza.

Kdaj ste upravičeni do odškodnine?

Višina odškodnine je določena v pavšalnem znesku in je odvisna od dolžine leta, do nje pa ste upravičeni, če zaradi zamude prispete na končno namembno letališče 3 ali več ur po predvidenem prihodu, razen, če je do zamude prišlo zaradi izrednih razmer, kar pa mora letalski prevoznik dokazati.

Odškodnina znaša:

  • 250 € za lete do vključno 1.500 km,
  • 400 € za vse lete znotraj Skupnosti nad 1.500 km in za vse druge lete med 1.500 km in 3.500 km in
  • 600 € za vse ostale lete (nad 3.500 km)

Pri tem bodite pozorni, da vam mora letalski prevoznik odškodnino izplačati z gotovino, bančnim nakazilom, bančnim nalogom ali bančnimi čeki.

V zameno vam lahko ponudi tudi potovalni vavčer in/ali druge storitve, vendar le, če se s tem pisno strinjate.

Kako ravnati v primeru zamude leta?

Na letališču: svoje pravice poskušajte uveljaviti neposredno na letališču. Letalski prevoznik vam mora te informacije zagotoviti v pisni obliki.

Pisna pritožba: Če na letališču ne boste uspešni, pošljite pisno pritožbo letalskemu prevozniku, priložite vsa dokazila in zahtevajte uveljavitev svojih pravic.

Pristojni organi: Če ne uspete rešiti težave z letalskim prevoznikom, se obrnite na pristojni organ v državi EU, kjer se nahaja letališče, s katerega naj bi letalo poletelo, v primeru, da potujete iz tretje države v EU pa v državi, kjer je letalo pristalo.

Za pomoč in nasvete o pravicah letalskih potnikov se lahko obrnete tudi na Evropski potrošniški center.