Par občuduje sončni zahod iz bazena ob luksuzni počitniški vili

Nacionalni odzivni center za kibernetsko varnost (SI-CERT) opozarja na povečanje prevar pri rezervacijah počitniških nastanitev preko spletne platforme Booking.com. Uporabniki se lahko srečajo z goljufivimi praksami tako prek legitimnih kot prek lažnih oglasov. Predstavljamo dva najpogostejša primera prevar in nasvete, kako ukrepati, če postanete žrtev prevare.

Najpogostejša primera prevar:

1. Zloraba profila legitimnega ponudnika

Goljufi vdrejo v profil legitimnega ponudnika na platformi Booking.com, ukradejo njegovo geslo in nato komunicirajo z uporabniki neposredno prek ukradenega profila.

Pošiljajo sporočila, v katerih zahtevajo dodatno potrditev rezervacije prek povezave, ki vodi na lažno stran izven platforme. Tam zahtevajo vnos podatkov kreditne kartice, kar lahko povzroči finančno škodo.

2. Lažna ponudba

Goljufi objavijo zelo privlačen, a lažen oglas na Booking.com. Običajno gre za ponudbe luksuznih namestitev po izjemno nizkih cenah. Fotografije so pogosto ukradene, naslovi nastanitev pa izmišljeni.

Verodostojnost oglasov lahko preverite z orodji, kot so TinEye, Google Images ter z Google Zemljevidi.

Kako prepoznati prevaro?

  • Goljufi pogosto preusmerijo komunikacijo z uporabnikom izven platforme, na primer na WhatsApp.
  • Uporabnika obvestijo, da je bila rezervacija odpovedana zaradi težav pri preverjanju kreditne kartice in mu ponudijo možnost ponovne rezervacije preko povezave v sporočilu.
  • Ta povezava vodi na lažno spletno stran, ki običajno zelo dobro posnema stran Booking.com.
  • Na tej strani goljufi zahtevajo vse podatke o uporabniku in njegovi kreditni kartici, kar jim omogoči dostop do uporabnikovega denarja na računu.

Kako se zaščititi pred prevarami?

Pozorni bodite na naslednje:

1. Ponudbe, ki so "predobre, da bi bile resnične," običajno niso resnične

Zato vedno dobro preverite fotografije in naslov nastanitve ter mnenja ostalih uporabnikov.

2. Komunicirajte le prek uradne platforme

Če prejmete sporočila prek drugih kanalov, se nanje ne odzivajte. Še zlasti pa nikoli ne nakazujte denarja na zahtevo za ponovno verifikacijo, oziroma plačilo.

3. V primeru dvoma se obrnite na podporo uporabnikom platforme

4. Če ste postali žrtev prevare in vnesli podatke plačilne kartice, nemudoma kontaktirajte svojo banko

Pomembno je, da kartico čimprej prekličete. Poleg tega lahko poskusite izkoristiti možnost finančne reklamacije – chargeback. Omogočajo jo Mastercard, Visa, Pay Pal in podobni sistemi.

Postopek uveljavljanja povračila (chargeback):

  • Postopek se začne z vložitvijo reklamacije pri banki. Pri tem ima vsaka kartična shema specifična pravila in roke za obravnavo reklamacij, vsak primer pa se obravnava individualno.
  • Uporabniki plačilnih kartic lahko podajo reklamacijo tako za plačilne transakcije s karticami z odloženim plačilom kot tudi z debetnimi karticami.
  • Če je reklamacija upravičena, banka izvede povračilo zneska na potrošnikov račun. V nasprotnem primeru potrošnik prejme obrazložitev zavrnitve.

5. V primeru finančne škode lahko podate prijavo tudi na policijo

S tem si namreč povečate možnosti za vračilo sredstev.