Ilustracija: paket, ki bo poslan nazaj naslovniku (vračilo)

Verjetno ste že bili v situaciji, ko ste želeli nek izdelek vrniti prodajalcu, pa niste bili prepričani ali ste upravičeni do vračila denarja ali morate morda sprejeti ponujen dobropis, zamenjavo za drug izdelek ali sploh niste upravičeni do ničesar.

Pri presoji upravičenosti do vračila kupnine je potrebno upoštevati, iz kakšnega vzroka vračate blago in na morebitne roke.

Oglejte si infografiko >

1. Če je blago neskladno

Neskladnost se pojavi v manj kot 30 dneh od dobave blaga

Če se neskladnost izdelka pojavi v manj kot 30 dneh od dobave blaga, lahko kot potrošnik odstopite od prodajne pogodbe in zahtevate vračilo plačanega zneska. V takšnem primeru vrstni red zahtevkov namreč ne velja in sami izberete ali boste od prodajalca zahtevali vračilo celotne kupnine ali katerega od drugih zahtevkov, ki so vam na voljo, t.j. popravilo, zamenjava za brezhiben izdelek ali vračilo dela kupnine, sorazmerno z neskladnostjo). Izbira je torej vaša!

Neskladnost se pojavi po 30 dneh od dobave blaga

Če ste prodajalca obvestili v roku (v dveh mesecih od dneva, ko je bila neskladnost ugotovljena), morate jamčevalne zahtevke v primeru neskladnosti uveljavljati v vrstnem redu, kjer morate prvo od prodajalca zahtevati brezplačno vpostavitev skladnosti blaga. Šele če prodajalec tej zahtevi ni ugodil v roku 30. dni ali jo je zavrnil, lahko zahtevate znižanje kupnine v sorazmerju z neskladnostjo ali odstopite od prodajne pogodbe in zahtevate vračilo plačanega zneska.

2. Izdelek vam ne ustreza

V primeru, ko ste določen izdelek kupili in se naknadno o nakupu premislili, pa je upravičenost do vračila kupnine odvisna od načina nakupa (po spletu ali fizično v trgovini) in časa, ki je pretekel od nakupa.

Nakup v spletni trgovini

Če ste izdelek kupili v spletni trgovini, imate kot potrošnik možnost, da v roku 14 dni od prejema blaga, brez navedbe razloga odstopite od pogodbe in vrnete blago. V tem primeru vam mora prodajalec povrniti celoten znesek kupnine (vključno s poštnino!). Ta pravica vam pripada po zakonu, zato niste dolžni sprejeti morebitnega ponujenega dobropisa ali zamenjave za drug izdelek, ampak lahko vztrajate pri vračilu kupnine.

Pri tem bodite pozorni, da se mora blago vrniti nepoškodovano, praviloma v originalni embalaži ter v nespremenjeni količini v 14 dneh od odstopa od pogodbe. To pomeni, da lahko blago pregledate v enaki meri kot bi to storili v trgovini – v primeru, da bi na blagu bila ob vrnitvi vidna očitna uporaba, boste odgovarjali za zmanjšano vrednost blaga. Izdelek lahko torej pregledate le v obsegu, kot je to nujno potrebno za ugotovitev lastnosti in dejanskega stanja izdelka.

Nakup v fizični trgovini

Če ste sicer skladen izdelek kupili v fizični trgovini, vam prodajalec ni dolžan vrniti kupnine samo iz razloga, ker ste si o nakupu premislili. Zakon mu te dolžnosti ne nalaga, lahko pa zaradi dobre poslovne prakse vračilo izdelka potrošniku kljub vsemu omogoči. V tem primeru se pri trgovcu pozanimajte, kakšna je njihova praksa, ali ste morda upravičeni do vračila kupnine ali vsaj dobropisa ali zamenjave izdelka.