Bližajo se prazniki, ko bomo obdarovali svoje bližnje. Kaj lahko storimo, ko kupimo blago, ki obdarjencu ne ustreza?

Vračilo izdelkov, kupljenih prek spleta

Če smo nakup opravili preko spleta, imamo pravico odstopiti od pogodbe in blago vrniti, ne da bi bilo treba za to navesti razlog, prodajalec pa nam mora vrniti plačani znesek.

Prodajalca moramo o odstopu obvestiti v roku 14 dni od takrat, ko smo izdelek prejeli. Rok je za primere kupovanja daril po spletu kratek, saj običajno darila kupimo v naprej in jih obdarjencu izročimo kasneje.

Če bo preteklo več kot 14 dni, od pogodbe ne bo več mogoče odstopiti. Obdarjenec lahko darilo pregleda le v takšni meri, kot bi to storil v trgovini, drugače ob vračilu odgovarja za zmanjšanje vrednosti blaga.

Posebej pa je treba opozoriti, da v primeru nakupa nekaterih izdelkov od pogodbe ni mogoče odstopiti. Gre npr. za izdelke, ki niso primerno za vračilo zaradi varovanja zdravja ali higienskih vzrokov, če jih je potrošnik po dostavi odprl ter za zapečatene avdio- ali videoposnetke in računalniške programe, če je potrošnik po dostavi odprl varnostni pečat.

Kaj pa, če smo izdelek kupili v trgovini?

Izdelek, ki nima napake, lahko zamenjamo ali vrnemo le ob dogovoru s prodajalcem, saj zakon prodajalcu ne nalaga, da bi moral takšni zahtevi ugoditi.

Tako je od prodajalčeve poslovne prakse odvisno, ali bo dovolil zamenjavo izdelka z drugim, izstavil dobropis ali vrnil kupnino ter v kakšnem roku bo to storil.

Največkrat je to zapisano na računu ali pa je v poslovalnici na vidnem mestu objavljeno obvestilo. Če prodajalec te možnosti ne ponuja, pa blaga ne moremo zamenjati, četudi je še originalno zapakirano in neuporabljeno.