Po izkušnjah pravne pisarne ZPS vedno več potrošnikov pozna svoje pravice, a še vedno se vsako leto največ vprašanj nanaša prav na uveljavljanje pravic iz naslova stvarne napake. Potrošniki se najpogosteje znajdejo v zadregi, ker prodajalci pogosto zanikajo obstoj napake, potrošnik pa je za dokazovanje obstoja napake prisiljen plačevati izvedenca.
Potrošnike smo povabili k sodelovanju v anketi na temo stvarne napake, saj nas je zanimalo, ali sploh poznajo to pravico in če so imeli težave pri uveljavljanju. Ob tem smo preko interaktivne ankete sodelujoče tudi izobraževali, saj smo želeli, da potrošniki ob zaključku poznajo osnovne informacije: kdaj lahko uveljavljajo stvarno napako, kje, koliko časa od odkritja napake, v kolikem času jim mora trgovec odgovoriti na pritožbo in seveda med katerimi možnostmi lahko izbirajo.
Trgovci pogosto namesto uveljavljanje stvarne napake ponujajo garancijsko popravilo
V anketi sodelujoči potrošniki so potrdili, da je večina že uveljavljala stvarno napako, vendar pa le redki težav niso imeli. Trgovci so številnim želeli ponudili garancijsko popravilo ali niso priznali obstoja napake. Nekateri potrošniki pa na svoj pisni zahtevek niti odgovora niso prejeli.
Stvarna napaka je ena osnovnih potrošniških pravic, zato se z njo natančno seznanite, da boste lahko odločno in suvereno ukrepali, ko izbran izdelek ali storitev ne bosta imela obljubljenih lastnosti. Zato na spletni strani VemVeč preverite, kakšne pravice imate in vztrajajte. V pomoč, kot opomnik, vam je lahko tudi infografika, ki smo jo pripravili v ta namen.
Obrazec za uveljavljanje stvarne napake kot pomoč pri uveljavljanju
Potrošnikom bo v pomoč pri uveljavljanje stvarne napake tudi obrazec oz. vzorčno pismo, kako naj potrošniki pristopijo k uveljavljanju svoje pravice. Na strani pa je tudi besedilo, ki predstavlja ključne razlike med garancijskim zahtevkom in uveljavljanjem stvarne napake.
Dobro je vedeti
1. Na VemVeč preverite, kdaj in kako uveljavljate stvarno napako.
2. S prodajalcem komunicirajte pisno in ne pozabite na rok, v katerem morate prodajalca obvestiti o odkriti napaki – ta rok je dva meseca, odkar ste napako odkrili in največ dve leti od nakupa.
3. Po vaši izbiri lahko zahtevate zamenjavo za nov izdelek, popravilo, vračilo kupnine ali vračilo dela kupnine v sorazmerju z napako.
4. Prodajalec mora v osmih dneh ugoditi vašemu zahtevki ali vam odgovoriti, da se z obstojem napake ne strinja
5. Če vam prodajalec v osmih dneh ne odgovori, lahko podate prijavo na Tržni inšpektorat.