V trgovini sem kupil plastelin za otroke, ki je bil precej drag, saj ni šlo za navaden plastelin, temveč je na škatli pisalo, da je povezljiv s posebno telefonsko aplikacijo, ki omogoča številne dodatne možnosti in funkcije uporabe plastelina. Doma sem opazil, da so vsa navodila izključno v francoščini, na koncu pa se je izkazalo, da aplikacija v Sloveniji sploh ni na razpolago in je ni moč naložiti na telefon. Plastelin zato dejansko ni nič drugačen od ostalih, mnogo cenejših plastelinov, otroci pa so ga že odprli in uporabljali, zato nisem prepričan, ali ga lahko vrnem.

Svetovalna pisarna ZPS bo odprla svoja vrata vsem, ki imate težave pri uveljavljanju stvarne napake.

Decembra večina potrošnikov opravi več nakupov za darila. Seveda pa se lahko pri nakupu daril tudi zaplete: darilo na primer obdarovancu ni prav oz. ni po okusu obdarovanca, morda izdelek nima obljubljenih lastnosti. Kakšna so pravice potrošnikov v omenjenih primerih? Na ZPS ugotavljamo, da se še vedno številni potrošniki znajdejo v zadregi pri uveljavljanju potrošniških pravic.

Vaše pravice in kako jih uveljavite. Veste, kako lahko ukrepate, če ste kupili izdelek z napako?

V Knjižnici Ankaran v torek, 26. septembra 2017, ob 18. uri, prisluhnite predavanju Matjaža Jakina iz Pravne pisarne ZPS na temo stvarne napake - kdaj in kako jo uveljavljamo.

Potrošniki nas sprašujete o raznolikih potrošniških težavah, vendar so na prvem mestu še vedno vprašanja, kako ukrepati, ko ima izdelek napako. Vabimo vas na predavanje o uveljavljanju pravic iz stvarne napake, ki bo v Cankarjevem domu v Ljubljani, v četrtek, 28. septembra ob 13. uri.

Pri izbranem podjetju sem kupoval okna za prenovo stanovanja, pri čemer sva se s prodajno referentko izrecno dogovorila, da bodo vsa okna dvokrilna s kljuko le na enem krilu okna. Po montaži sem ugotovil, da vsa okna niso enaka, saj imajo nekatera dve kljuki, nekatera pa eno, prav tako sem kasneje ugotovil, da so na sami ponudbi zelo na majhno narisana okna z dvema kljukama, kljub večkratnemu izrecnemu zagotavljanju referentke, da bodo imela okna le eno kljuko. Kaj lahko storim? Lahko uveljavljam stvarno napako?

Kupil sem rezalnik vej na električni pogon, a sem še isti dan po premisleku ugotovil, da bi mi bolj prav prišel bencinski rezalnik. Rezalnika vej na električni pogon nisem niti še odprl, zato sem ga želel vrniti in zamenjati s takim na bencinski pogon, če takšnega nimajo, pa vračilo kupnine.

Prodali smo svoj stari družinski avtomobil, pri čemer ga je kupec prej pregledal in ni reklamiral nobenih napak. Nato pa nas je čez 8 dni poklical, da se je avto pokvaril in da zahteva nazaj kupnino. Kakšne pravice ima?

Sesalnik je oddajal zelo močan in nenavaden vonj po topilih, zaradi česar je bil praktično neuporaben, saj me ob daljšem sesanju v zaprtem prostoru pečejo oči in kašljam. V okviru garancije so mu zato zamenjali motor, kar pa ni rešilo težav. Ali lahko uveljavljam stvarno napako?

V okviru javne službe obveščanja in izobraževanja potrošnikov, ki jo sofinancira Ministrstvo za gospodarski razvoj in tehnologijo, smo povabili potrošnike k sodelovanju v anketi o stvarni napaki, saj nas je zanimalo, ali sploh poznajo to pravico in če jo, ali so imeli težave pri njenem uveljavljanju.