Potrošniki nas sprašujete o raznolikih potrošniških težavah, vendar so na prvem mestu še vedno vprašanja, kako ukrepati, ko ima izdelek napako. Vabimo vas na predavanje o uveljavljanju pravic iz stvarne napake, ki bo v Cankarjevem domu v Ljubljani, v četrtek, 28. septembra ob 13. uri.

Pri izbranem podjetju sem kupoval okna za prenovo stanovanja, pri čemer sva se s prodajno referentko izrecno dogovorila, da bodo vsa okna dvokrilna s kljuko le na enem krilu okna. Po montaži sem ugotovil, da vsa okna niso enaka, saj imajo nekatera dve kljuki, nekatera pa eno, prav tako sem kasneje ugotovil, da so na sami ponudbi zelo na majhno narisana okna z dvema kljukama, kljub večkratnemu izrecnemu zagotavljanju referentke, da bodo imela okna le eno kljuko. Kaj lahko storim? Lahko uveljavljam stvarno napako?

Kupil sem rezalnik vej na električni pogon, a sem še isti dan po premisleku ugotovil, da bi mi bolj prav prišel bencinski rezalnik. Rezalnika vej na električni pogon nisem niti še odprl, zato sem ga želel vrniti in zamenjati s takim na bencinski pogon, če takšnega nimajo, pa vračilo kupnine.

Prodali smo svoj stari družinski avtomobil, pri čemer ga je kupec prej pregledal in ni reklamiral nobenih napak. Nato pa nas je čez 8 dni poklical, da se je avto pokvaril in da zahteva nazaj kupnino. Kakšne pravice ima?

Sesalnik je oddajal zelo močan in nenavaden vonj po topilih, zaradi česar je bil praktično neuporaben, saj me ob daljšem sesanju v zaprtem prostoru pečejo oči in kašljam. V okviru garancije so mu zato zamenjali motor, kar pa ni rešilo težav. Ali lahko uveljavljam stvarno napako?

Pripravili smo infografiko, ki vam je v pomoč pri uveljavljanju pravic iz stvarne napake.

Na sejmu Dom+ smo na naši VemVeč stojnici delili letake o uveljavljanju stvarne napake. Če ste nas zamudili, si lahko letak ogledate na spodnji povezavi:

Stvarna napaka - zloženka VemVeč 

Obiščite nas tudi na sejmu Narava - Zdravje med 24. in 27. novembrom na Gospodarskem razstavišču v Ljubljani!

 

 

Potrošnici so že po štirih mesecih po nakupu nove torbice na njej razpokali ročaji. Torbico je reklamirala in zahtevala vrnitev kupnine. Prodajalec je resda njeni reklamaciji ugodil, vendar ji je izdal dobropis, čeprav je potrošnica želela vračilo kupnine.

V praksi se še vedno pogosto izkaže, da potrošniki ob odkritju napake na izdelku, ne vedo, kako hitro in učinkovito ukrepati oz. kakšne pravice imajo.

Izberite vi, ne trgovec!

Svetujemo vam, da zahtevek podate tako, da boste imeli ustrezno dokazilo, kdaj ga je prodajalec prejel (npr. s priporočeno poštno pošiljko s povratnico, žig prodajalca o prejemu zahteve na kopiji dopisa, ki ga zadržite). V obvestilu o napaki je potrebno natančneje opisati napako in prodajalcu omogočiti, da stvar pregleda. V pomoč pri uveljavljanju stvarne napake vam bodo obrazci: