Ste kdaj naročili izdelek iz tujine in nato ugotovili, da je z njim nekaj narobe? V današnjem članku bomo obravnavali poseben primer potrošnika, ki je kupil masažni bazen iz avstrijskega Hoferja in se srečuje s težavami pri uveljavljanju garancije.

Vprašanje potrošnika

Lani sem v avstrijskem Hoferju kupil masažni bazen, ki sem ga plačal s kreditno kartico in uredil dostavo k prijatelju, ki živi v Avstriji, saj dostava v Slovenijo žal ni bila mogoča. Letos se je bazen pokvaril, garancijski rok zanj pa velja tri leta.

Ko sem želel uveljavljati garancijo v Sloveniji, so me napotili na zastopnika za Slovenijo. Tam so zavrnili garancijo, ker so mislili, da je bil bazen preprodan zaradi prijateljevega naslova na računu. Čeprav sem posredoval bančne izpiske, ki so izkazovali, da sem izdelek plačal sam, so garancijo zavrnili, saj ni bilo jasno, kaj sem kupil.

Ali lahko uveljavljam garancijo, čeprav je bil izdelek kupljen v tujini in dostavljen na drug naslov? Kako dokazati, da sem prvi in edini lastnik?

Odgovor ZPS

V tem konkretnem primeru je več dejavnikov, ki jih je potrebno upoštevati.

Glede dokazovanja, da ste vi prvoten lastnik, je težava v tem, ker podatki na računu, ki je načeloma osnova za uveljavljanje potrošniških pravic, niso vaši, pač pa prijateljevi. V prihodnje se morebitnim takšnim težavam izognete tako, da kot plačnika navedete sebe, spremenite pa zgolj naslov za dostavo, večina spletnih trgovin namreč ponuja tudi to opcijo.

Z bančnega izpiska sta, kot tudi sami pravite, razvidna le skupni plačani znesek in prejemnik plačila, kar pa velikokrat ni dovolj za uveljavljanje potrošniških pravic. Le izdani račun dokazuje kdaj, kje in kdo je kupil izdelek, kar je podlaga za uveljavljanje reklamacije.

V takšnih primerih lahko pomaga Evropski potrošniški center

Vsemu navkljub pa glede na to, da ste izkazali plačilo v enaki vrednosti, kot je vrednost na računu, lahko z veliko verjetnostjo verjamemo, da ste plačali ravno omenjeni izdelek. Izrecne pravne podlage, s katero bi si v tem trenutku lahko postregli, sicer ni, vam pa svetujemo, da se z vprašanjem obrnete še na Evropski potrošniški center (EPC).

Gre za mrežo po Evropi povezanih centrov in bi eventualno lahko stopili v stik z avstrijskim, ki bi poskušal rešiti nastalo situacijo. Ker je bazen kupljen v drugi državi, slovenski organi tu nimajo pooblastil za ukrepanje.

Garancija v primeru preprodaje

Kar se tiče prenehanja garancije v primeru preprodaje, pa zadeva tudi ni tako preprosta.

Institut obvezne garancije, kot ga poznamo v Sloveniji in ga predpisuje zakon, znotraj EU poznamo le v Sloveniji, v drugih državah pa tega ni. Žal pa se terminologija velikokrat meša in/ali napačno prevaja in tako se napačno uporabi izraz »garancija«, ko gre v bistvu za uveljavljanje neskladnosti s pogodbo.

1. Sama (obvezna) garancija v Sloveniji ne ugasne s preprodajo

Če izdelek prodate tretjemu, slednji lahko še vedno uveljavlja garancijo pri garantu (tistemu, ki je garancijo dal). V drugih državah EU pa je garancija prostovoljna, kar pomeni, da tudi pogoje za njeno uveljavljanje prosto postavlja prodajalec.

2. Če gre v resnici za uveljavljanje neskladnosti, pa je zadeva nekoliko drugačna

Neskladnost s pogodbo (po prejšnji zakonodaji se je temu reklo stvarna napaka) se namreč uveljavlja samo pri prodajalcu. Torej bi v primeru preprodaje med vami in vašim prijateljem lahko uveljavljali neskladnost le zoper prodajalca (vašega prijatelja), pa še to ne po pravilih potrošniškega prava (ker gre za razmerje med dvema fizičnima osebama), ampak po splošnih obligacijskih pravilih, ki pa so za kupca manj ugodna.

Piškotki na naši spletni strani

To obvestilo je podano v skladu z Zakonom o elektronskih komunikacijah (ZEKom-2), ki ureja pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje podatkov ali dostop do podatkov, shranjenih na vašem računalniku ali mobilni napravi.

Informacije o uporabi piškotkov

Ta stran uporablja piškotke. Z uporabo naše spletne strani uporabnik izjavlja, da sprejme in soglaša z uporabo piškotkov v skladu s pogoji uporabe, navedenimi v tem dokumentu.

Upravljalec podatkov: ZPS, Tržaška cesta 2, 1000 Ljubljana, zps@zps.si. 


PiškotekPotrebna privolitevOpis piškotkaTrajanjeKategorijaTretja stran
Joomla functional cookies, session Ne Osnovni piškotek za spremljanje uporabnika na spletni strani in prilagajanje prikaza. Čas obiska spletne strani Obvezni  
cc_necessary Ne Piškotek zabeleži podatek, da je obiskovalec spletne strani dal privolitev za piškotke. 1 leto Obvezni  
cc_analytics Ne Piškotek zabeleži podatek, da je obiskovalec spletne strani dal privolitev za analitične piškotke. 1 leto Obvezni Da
cc_social Ne Piškotki družbenih omrežij omogočajo sledenje po spletnih straneh, ki jih obiskujete in vam ob ponovne obisku družbenega omrežja prikazujejo ciljane oglase. Sledenje je možno, tudi ko niste prijavljeni v svoj račun na družbenem omrežju. 1 leto Obvezni  
_gat Da Piškotek servisa Google Analytics, ki je namenjen omejitvi zbiranja podatkov na zelo obiskanih straneh. 1 minuta Analitični Da, Google Inc.
_gid Da Statistika ogledov spletne strani. 1 dan Analitični Da, Google Inc.
_ga Da Statistika ogledov spletne strani. 2 leti Analitični Da, Google Inc.
Doubleclick (google partner) Da

DoubleClick uporablja piškotke za izboljšavo ciljanega oglaševanja. Glede na nastavitve na uporabnikovem računalniku in na spletnih straneh, se lahko podatki zbrani na ta način, dodajo uporabnikovem Google računu.

V primeru, da zavrnete namestitev tega piškotka, se vam ob obiskovanju spletni strani ne bodo več prikazovalo personalizirano Google oglaševanje.

20 dni Oglaševalski Da
Facebook piškotki Da

Facebook uporablja piškotke za funkcionalnost deljenja vsebin z naše spletne strani.

  Oglaševalski/Socialna omrežja Da, Meta, inc.
Twitter piškotki Da

Twitter uporablja piškotke za funkcionalnost deljenja vsebin z naše spletne strani.

  Oglaševalski/Socialna omrežja Da, Twitter, inc.
Issuu Ne

Issuu uporablja piškotke za funkcionalnost predvajanja pdf vsebin. Issuu

 180 dni  Obvezni Da, Issuu, inc.

 

Če pri posamezni skupini piškotkov izberete možnost »Ne dovolim piškotkov«, bomo vse piškotke iz te skupine zbrisali iz vaše naprave in jih ne bomo namešali dokler ne boste to izrecno dovolili s spremembo nastavitev.

Če pri posamezni skupini piškotkov izberete možnost »Dovolim piškotke«, bomo piškotke iz te skupine namestili na vašo napravo in jih nameščali dokler ne boste spremenili nastavitve.

Kako onemogočiti piškotke

Če želite blokirati piškotke, vas opozarjamo, da bi to lahko negativno vplivalo na uporabnost nekaterih spletnih mest. Večina brskalnikov vam dovoljuje, da zavrnete/sprejmete piškotke. Spodaj je nekaj praktičnih informacij za onemogočenje piškotkov v brskalniku, ki ga uporabljate.

  • Microsoft Edge - v zgornjem desnem kotu kliknite tri pikice in izberite »Nastavitve«. V levem stolpcu izberite »Dovoljenja za piškotke in spletno mesto«, kjer lahko prilagodite nastavitve piškotkov.
  • Google Chrome - kliknite ključ v zgornjem desnem kotu in izberite »Nastavitve«. Na tej točki izberite »Zasebnost in varnost«, nato pa »Piškotki in drugi podatki spletnega mesta« in spremenite nastavitve.
  • Mozilla Firefox - v meniju za nastavitev menija v zgornjem desnem kotu izberite »Nastavitve«. Izberite »Zasebnost in varnost« in tu lahko prilagodite nastavitve piškotkov.
  • Safari - v meniju za nastavitev menija v zgornjem desnem kotu izberite »Nastavitve«. Izberite »Varnost« in tukaj lahko prilagodite nastavitve piškotkov.

V primeru, da bi nas o piškotkih na naši spletni strani radi še kaj vprašali, vam bomo z veseljem pojasnili! Pišite nam na zps@zps.si