Bliža se čas v letu, ko največkrat spakiramo kovčke in se odletimo na lepše. Žal pa se pri tem lahko srečamo tudi s težavami, ki lahko pokvarijo naše potovanje in ena takšnih je vsekakor odpoved leta.

Ko potniki letijo z letalsko družbo, ki ima sedež znotraj Evropske unije ali če let poteka z letališča na ozemlju EU, imajo v primeru, da potovanje ni izvedeno v skladu z načrtom, določene pravice, ki jih ureja evropska zakonodaja.

1. Izbira med nadaljevanjem poti ali prekinitvijo potovanja

V primeru odpovedi leta mora letalski prevoznik potniku zagotoviti informacije o drugih možnostih prevoza in jim ponuditi izbiro med prekinitvijo potovanja ter povračilom stroškov ali spremembo poti potovanja.

Če se potnik odloči prekiniti potovanje, mu mora letalski prevoznik zagotoviti brezplačen povratni let na izhodiščno letališče takoj, ko je to mogoče, in mu v sedmih dneh povrniti polno kupnino vozovnice. Potnik to lahko zahteva tako za neizkoriščene lete kot tudi za lete, ki so že bili opravljeni, vendar niso več smiselni glede na potnikov prvotni potovalni načrt.

Če se potnik odloči nadaljevati potovanje, mora letalski prevoznik zagotoviti brezplačen prevoz s primerljivimi pogoji prevoza na njihov kočni namembni kraj v najkrajšem možnem času, oziroma pozneje, če tako ustreza potniku.

2. Oskrbnina

Letalski prevoznik mora potniku zagotoviti tudi:

  • brezplačne obroke hrane in osvežilne napitke 
  • dva brezplačna telefonska klica ali dve sporočili po elektronski pošti.

V primeru, ko je nadomestni let načrtovan šele naslednji dan ali ko gre za daljši postanek, je letalski prevoznik dolžan potniku zagotoviti brezplačno namestitev v hotelu ter prevoz med letališčem in hotelom.

3. Odškodnina

Potniki so ob odpovedi leta upravičeni tudi do odškodnine, razen v primerih:

  • ko so bili o odpovedi leta obveščeni najmanj dva tedna pred odhodom ali
  • ko so bili o odpovedi leta obveščeni do sedem dni pred odhodom in jim je ponujena sprememba poti, pri čemer je lahko odhod največ dve uri pred prvotno načrtovanim odhodom in prihod manj kot štiri ure po prvotno načrtovanem prihodu ali
  • ko so bili o odpovedi leta obveščeni manj kot sedem dni pred odhodom in jim je ponujena sprememba poti, pri čemer je lahko odhod največ eno uro pred prvotno načrtovanim odhodom in prihod manj kot dve uri po prvotno načrtovanem prihodu.
  • ko so za odpoved leta krive izredne razmere, ki se jim letalski prevoznik ni mogel izogniti.

Višina odškodnine

Višina odškodnine je odvisna od dolžine leta in je določena v pavšalnem znesku.

 Razdalja  Odškodnina  50% odškodnina ob zamudi, ki ne presega …
 do 1.500 km  250 €   2 uri
 leti znotraj EU nad 1500 km  400 €   3 ure
 drugi leti med 1.500 in 3..500 km  400 €   3 ure
 drugi leti nad 3.500 km  600 €   4 ure

V primeru, da potnik sprejme nadomestni let in na namembno letališče prileti z manjšo zamudo glede na prvotno načrtovani prihod (zamuda je določena glede na dolžino leta), se odškodnina zmanjša za 50 odstotkov.

4. Kako postopati v primeru odpovedi leta?

Letalski prevoznik, ki odpove let, mora vsakemu prizadetemu potniku posredovati pisno obvestilo o pravilih za odškodnino in za pomoč. Svetujemo, da se na letališču obrnete na osebje pri okencih za prijavo na lete in poskušate uveljaviti svoje pravice.

Če pri tem niste uspešni, podajte na letalsko družbo pisno pritožbo. Ravno tako mora letalski prevoznik pisno posredovati vse podatke za navezavo stikov s pristojnim nacionalnim organom v državi EU, kamor se potnik lahko pritoži zaradi domnevne kršitve svojih potniških pravic. V Sloveniji je to Javna agencija za civilno letalstvo RS.



Piškotki na naši spletni strani

To obvestilo je podano v skladu z Zakonom o elektronskih komunikacijah (ZEKom-2), ki ureja pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje podatkov ali dostop do podatkov, shranjenih na vašem računalniku ali mobilni napravi.

Informacije o uporabi piškotkov

Ta stran uporablja piškotke. Z uporabo naše spletne strani uporabnik izjavlja, da sprejme in soglaša z uporabo piškotkov v skladu s pogoji uporabe, navedenimi v tem dokumentu.

Upravljalec podatkov: ZPS, Tržaška cesta 2, 1000 Ljubljana, zps@zps.si. 


PiškotekPotrebna privolitevOpis piškotkaTrajanjeKategorijaTretja stran
Joomla functional cookies, session Ne Osnovni piškotek za spremljanje uporabnika na spletni strani in prilagajanje prikaza. Čas obiska spletne strani Obvezni  
cc_necessary Ne Piškotek zabeleži podatek, da je obiskovalec spletne strani dal privolitev za piškotke. 1 leto Obvezni  
cc_analytics Ne Piškotek zabeleži podatek, da je obiskovalec spletne strani dal privolitev za analitične piškotke. 1 leto Obvezni Da
cc_social Ne Piškotki družbenih omrežij omogočajo sledenje po spletnih straneh, ki jih obiskujete in vam ob ponovne obisku družbenega omrežja prikazujejo ciljane oglase. Sledenje je možno, tudi ko niste prijavljeni v svoj račun na družbenem omrežju. 1 leto Obvezni  
_gat Da Piškotek servisa Google Analytics, ki je namenjen omejitvi zbiranja podatkov na zelo obiskanih straneh. 1 minuta Analitični Da, Google Inc.
_gid Da Statistika ogledov spletne strani. 1 dan Analitični Da, Google Inc.
_ga Da Statistika ogledov spletne strani. 2 leti Analitični Da, Google Inc.
Doubleclick (google partner) Da

DoubleClick uporablja piškotke za izboljšavo ciljanega oglaševanja. Glede na nastavitve na uporabnikovem računalniku in na spletnih straneh, se lahko podatki zbrani na ta način, dodajo uporabnikovem Google računu.

V primeru, da zavrnete namestitev tega piškotka, se vam ob obiskovanju spletni strani ne bodo več prikazovalo personalizirano Google oglaševanje.

20 dni Oglaševalski Da
Facebook piškotki Da

Facebook uporablja piškotke za funkcionalnost deljenja vsebin z naše spletne strani.

  Oglaševalski/Socialna omrežja Da, Meta, inc.
Twitter piškotki Da

Twitter uporablja piškotke za funkcionalnost deljenja vsebin z naše spletne strani.

  Oglaševalski/Socialna omrežja Da, Twitter, inc.
Issuu Ne

Issuu uporablja piškotke za funkcionalnost predvajanja pdf vsebin. Issuu

 180 dni  Obvezni Da, Issuu, inc.

 

Če pri posamezni skupini piškotkov izberete možnost »Ne dovolim piškotkov«, bomo vse piškotke iz te skupine zbrisali iz vaše naprave in jih ne bomo namešali dokler ne boste to izrecno dovolili s spremembo nastavitev.

Če pri posamezni skupini piškotkov izberete možnost »Dovolim piškotke«, bomo piškotke iz te skupine namestili na vašo napravo in jih nameščali dokler ne boste spremenili nastavitve.

Kako onemogočiti piškotke

Če želite blokirati piškotke, vas opozarjamo, da bi to lahko negativno vplivalo na uporabnost nekaterih spletnih mest. Večina brskalnikov vam dovoljuje, da zavrnete/sprejmete piškotke. Spodaj je nekaj praktičnih informacij za onemogočenje piškotkov v brskalniku, ki ga uporabljate.

  • Microsoft Edge - v zgornjem desnem kotu kliknite tri pikice in izberite »Nastavitve«. V levem stolpcu izberite »Dovoljenja za piškotke in spletno mesto«, kjer lahko prilagodite nastavitve piškotkov.
  • Google Chrome - kliknite ključ v zgornjem desnem kotu in izberite »Nastavitve«. Na tej točki izberite »Zasebnost in varnost«, nato pa »Piškotki in drugi podatki spletnega mesta« in spremenite nastavitve.
  • Mozilla Firefox - v meniju za nastavitev menija v zgornjem desnem kotu izberite »Nastavitve«. Izberite »Zasebnost in varnost« in tu lahko prilagodite nastavitve piškotkov.
  • Safari - v meniju za nastavitev menija v zgornjem desnem kotu izberite »Nastavitve«. Izberite »Varnost« in tukaj lahko prilagodite nastavitve piškotkov.

V primeru, da bi nas o piškotkih na naši spletni strani radi še kaj vprašali, vam bomo z veseljem pojasnili! Pišite nam na zps@zps.si