Trgovci blago in storitve ponujajo na različne načine, bodisi v svojih fizičnih trgovinah in poslovnih prostorih, bodisi po spletu. Vendar poznamo tudi nekatere druge oblike prodaje, kot so prodaja na domu, na izletih, na posebnih predstavitvah ali na sejmih.

Kadar potrošniki sklenejo pogodbo za nakup izdelka ali storitve v takšnih okoliščinah, govorimo o pogodbah, sklenjenih izven poslovnih prostorov.

Posebnost pogodb, sklenjenih izven poslovnih prostorov je, da lahko potrošnik od pogodbe odstopi v 14 dneh, enako, kot to velja za pogodbe sklenjene na daljavo (npr. nakup v spletni trgovini).

Rok za odstop od pogodbe

Pomembno je, da potrošnik trgovca o odstopu od pogodbe obvesti pravočasno.

  • Pri nakupu izdelka 14-dnevni rok za odstop začne teči od dneva, ko je potrošnik izdelek prejel.
  • Pri storitvah pa ta rok začne teči z dnem sklenitve pogodbe.

Način odstopa od pogodbe

Predlagamo, naj bo obvestilo o odstopu poslano pisno s priporočeno pošto, saj je dokazno breme, da je potrošnik pravočasno poslal obvestilo o odstopu, na strani potrošnika. Obvestilo je lahko predloženo na posebnem obrazcu, ki ga mora zagotoviti trgovec, ali z nedvoumno izjavo, iz katere izhaja, da potrošnik odstopa od pogodbe.

Vračilo kupnine in vračilo izdelka

Izdelek, če ga je potrošnik že prejel, je treba vrniti v roku 14 dni po poslanem obvestilu o odstopu od pogodbe.

Trgovec mora v 14 dneh od prejema obvestila o odstopu vrniti kupnino, vključno z morebitnimi stroški dostave, potrošnika pa bremenijo le stroški vračila izdelka.

Pri tem velja, da če je bil izdelek dostavljen na dom ob sklenitvi pogodbe, ga mora trgovec prevzeti na lastne stroške, če ga zaradi njegove narave ni mogoče vrniti na običajen način po pošti (večji izdelki, kot so na primer hladilniki, pralni stroji).

Obveznost trgovca, da potrošnika obvesti o pravici do odstopa od pogodbe

Trgovec mora pred sklenitvijo pogodbe podati vse informacije v zvezi s pravico do odstopa od pogodbe v pisni obliki. Zagotoviti mora tudi poseben obrazec za odstop od pogodbe.

Če trgovec te obveznosti ne izpolni, se rok za odstop od pogodbe podaljša za 12 mesecev oziroma začne teči z dnem, ko trgovec izpolni svojo obveznost in potrošniku zagotovi potrebne informacije in obrazec.

Zmanjšanje vrednosti izdelka

Potrošnik izdelka ne sme uporabljati več, kot je to nujno potrebno za ugotovitev njegove narave, lastnosti in delovanja. V praksi to pomeni, da bi potrošnik moral z njim ravnati in ga pregledati samo na način, ki bi bil dovoljen tudi v (fizični) trgovini.

Potrošnik pa za zmanjšanje vrednosti izdelka ne odgovarja, če ga prodajalec ni ustrezno obvestil o pravici do odstopa od pogodbe.

Izjeme od pravice do odstopa od pogodbe

Pravice do odstopa od pogodbe, sklenjene zunaj poslovnih prostorov, potrošnik nima v primeru, če vsota vseh plačil, ki jih mora plačati na podlagi pogodbe, ne presega 20 evrov.

Poleg tega zakon določa kar nekaj vrst pogodb, kjer potrošnik nima pravice do odstopa od pogodbe, npr. pogodbe o finančnih storitvah, o paketnem potovanju, pri hitro pokvarljivem blagu, o dobavi zapečatenega blaga, ki ni primerno za vračilo zaradi varovanja zdravja ali higienskih vzrokov, če je potrošnik po dostavi odprl pečat, ter nekatere druge izjeme.

Kaj narediti v primeru spora?

Če ponudnik ne izpolni vseh obveznosti, ki mu jih nalaga Zakon o varstvu potrošnikov in potrošniku ne zagotovi vseh obveznih informacij oziroma mu v primeru odstopa od pogodbe ne vrne kupnine v zakonskem roku, lahko potrošnik poda prijavo na Tržni inšpektorat RS.


 Preverite tudi: Pravica do odstopa od pogodbe, sklenjene na daljavo (izobraževalni video)

Piškotki na naši spletni strani

To obvestilo je podano v skladu z Zakonom o elektronskih komunikacijah (ZEKom-2), ki ureja pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje podatkov ali dostop do podatkov, shranjenih na vašem računalniku ali mobilni napravi.

Informacije o uporabi piškotkov

Ta stran uporablja piškotke. Z uporabo naše spletne strani uporabnik izjavlja, da sprejme in soglaša z uporabo piškotkov v skladu s pogoji uporabe, navedenimi v tem dokumentu.

Upravljalec podatkov: ZPS, Tržaška cesta 2, 1000 Ljubljana, zps@zps.si. 


PiškotekPotrebna privolitevOpis piškotkaTrajanjeKategorijaTretja stran
Joomla functional cookies, session Ne Osnovni piškotek za spremljanje uporabnika na spletni strani in prilagajanje prikaza. Čas obiska spletne strani Obvezni  
cc_necessary Ne Piškotek zabeleži podatek, da je obiskovalec spletne strani dal privolitev za piškotke. 1 leto Obvezni  
cc_analytics Ne Piškotek zabeleži podatek, da je obiskovalec spletne strani dal privolitev za analitične piškotke. 1 leto Obvezni Da
cc_social Ne Piškotki družbenih omrežij omogočajo sledenje po spletnih straneh, ki jih obiskujete in vam ob ponovne obisku družbenega omrežja prikazujejo ciljane oglase. Sledenje je možno, tudi ko niste prijavljeni v svoj račun na družbenem omrežju. 1 leto Obvezni  
_gat Da Piškotek servisa Google Analytics, ki je namenjen omejitvi zbiranja podatkov na zelo obiskanih straneh. 1 minuta Analitični Da, Google Inc.
_gid Da Statistika ogledov spletne strani. 1 dan Analitični Da, Google Inc.
_ga Da Statistika ogledov spletne strani. 2 leti Analitični Da, Google Inc.
Doubleclick (google partner) Da

DoubleClick uporablja piškotke za izboljšavo ciljanega oglaševanja. Glede na nastavitve na uporabnikovem računalniku in na spletnih straneh, se lahko podatki zbrani na ta način, dodajo uporabnikovem Google računu.

V primeru, da zavrnete namestitev tega piškotka, se vam ob obiskovanju spletni strani ne bodo več prikazovalo personalizirano Google oglaševanje.

20 dni Oglaševalski Da
Facebook piškotki Da

Facebook uporablja piškotke za funkcionalnost deljenja vsebin z naše spletne strani.

  Oglaševalski/Socialna omrežja Da, Meta, inc.
Twitter piškotki Da

Twitter uporablja piškotke za funkcionalnost deljenja vsebin z naše spletne strani.

  Oglaševalski/Socialna omrežja Da, Twitter, inc.
Issuu Ne

Issuu uporablja piškotke za funkcionalnost predvajanja pdf vsebin. Issuu

 180 dni  Obvezni Da, Issuu, inc.

 

Če pri posamezni skupini piškotkov izberete možnost »Ne dovolim piškotkov«, bomo vse piškotke iz te skupine zbrisali iz vaše naprave in jih ne bomo namešali dokler ne boste to izrecno dovolili s spremembo nastavitev.

Če pri posamezni skupini piškotkov izberete možnost »Dovolim piškotke«, bomo piškotke iz te skupine namestili na vašo napravo in jih nameščali dokler ne boste spremenili nastavitve.

Kako onemogočiti piškotke

Če želite blokirati piškotke, vas opozarjamo, da bi to lahko negativno vplivalo na uporabnost nekaterih spletnih mest. Večina brskalnikov vam dovoljuje, da zavrnete/sprejmete piškotke. Spodaj je nekaj praktičnih informacij za onemogočenje piškotkov v brskalniku, ki ga uporabljate.

  • Microsoft Edge - v zgornjem desnem kotu kliknite tri pikice in izberite »Nastavitve«. V levem stolpcu izberite »Dovoljenja za piškotke in spletno mesto«, kjer lahko prilagodite nastavitve piškotkov.
  • Google Chrome - kliknite ključ v zgornjem desnem kotu in izberite »Nastavitve«. Na tej točki izberite »Zasebnost in varnost«, nato pa »Piškotki in drugi podatki spletnega mesta« in spremenite nastavitve.
  • Mozilla Firefox - v meniju za nastavitev menija v zgornjem desnem kotu izberite »Nastavitve«. Izberite »Zasebnost in varnost« in tu lahko prilagodite nastavitve piškotkov.
  • Safari - v meniju za nastavitev menija v zgornjem desnem kotu izberite »Nastavitve«. Izberite »Varnost« in tukaj lahko prilagodite nastavitve piškotkov.

V primeru, da bi nas o piškotkih na naši spletni strani radi še kaj vprašali, vam bomo z veseljem pojasnili! Pišite nam na zps@zps.si