Skoraj vsakdo od nas uporablja vsaj eno telekomunikacijsko storitev, ki jo ponujajo slovenski operaterji. Zato je razumljivo, da na tem področju prihaja tudi do precej sporov, najsi gre za sporne prakse pri sklepanju naročniških razmerij, napačno zaračunavanje storitev, slabo delovanje internetne povezave ali kaj drugega.

Vsi uporabniki pa ne vedo za možnost postopka reševanja spora pred Agencijo za telekomunikacijska omrežja in storitve (AKOS), ki je natančno urejen v Zakonu o elektronskih komunikacijah (ZEKom-1).

Prvi korak naj bo vedno ugovor pri svojem operaterju!

Ugovor mora biti vložen v 15 dneh, odkar je uporabnik izvedel za sporno odločitev ali ravnanje operaterja. Nikakor pa ne kasneje kot 60 dni od izdaje računa oziroma od dne, ko se je zgodil sporni dogodek, zaradi katerega potrošnik vlaga ugovor.

Vloži se lahko po elektronski pošti, s priporočeno pošto ali po telefonu s klicem na operaterjevo številko, namenjeno prijavi napak (v tem primeru mora potrošniki izrecno opozoriti, da vlaga ugovor po ZEKom-1).

Operater mora v svoji odločitvi izrecno navesti, da gre za njegovo končno odločitev, in v pravnem pouku pojasniti možnost uvedbe postopka pred AKOS-om.

operater spor 2

Naš nasvet je, da ugovor pri operaterju vložite pisno, saj boste na tak način lažje dokazali, kdaj ste vložili ugovor in predvsem, kakšna je bila vsebina ugovora.

Kdaj se lahko vloži pritožba na AKOS? Vloži se lahko, če operater:

  • v 15 dneh ne ugodi ugovoru
  • v 15 dneh ne odloči o ugovoru
  • ugovoru ugodi, vendar potem v 15 dneh ne izpolni svojih obveznosti.

Bistveno pa je, da potrošnik pritožbo na AKOS vloži pravočasno, sicer jo AKOS zavrže in torej o njej sploh ne odloča.

Pritožba je pravočasna, če je vložena:

  • v 15 dneh po vročitvi odločitve operaterja, s katero je zavrnil potrošnikov ugovor
  • v 30 dneh po vložitvi ugovora pri operaterju, če operater ni odločil o ugovoru
  • v 15 dneh po poteku roka za izpolnitev obveznosti, če je operater ugodil ugovoru, pa svoje obveznosti nato v 15 dneh ni izpolnil.

Me lahko vložitev pritožbe kaj stane?

Dobra stran tega postopka je, da je za potrošnika brezplačen, AKOS pa lahko operaterju naloži izpolnitev obveznosti z odločbo, ki je zanj zavezujoča. V vsakem postopku sicer najprej poteka faza posredovanja, kjer se poskuša priti do sporazumne rešitve spora oziroma do poravnave.

Več informacij o pritožbenem postopku in reševanju spora, ki poteka pred AKOS-om, je na voljo na spletni strani Agencije za komunikacijska omrežja in storitve.

Ta stran uporablja piškotke.

Z nadaljevanjem obiska strani soglašate z njihovo uporabo. Več o piškotkih ...

Razumem

Seznam piškotkov na naši spletni strani

 


PiškotekPotrebna privolitevOpis piškotkaTrajanjeKategorijaTretja stran
Joomla functional cookies, session Ne Osnovni piškotek za spremljanje uporabnika na spletni strani in prilagajanje prikaza. Čas obiska spletne strani 1 Obvezni  
joomla_user_state Ne Piškotek za informacijo o prijavljenem uporabniku. Do odjave iz uporabniškega računa 1 Obvezni  
joomla_remember_me Ne V primeru, da boste ob prijavi za dostop do članskih vsebin izbrali opcijo "Zapomni si", se bo ta piškotek shranil na vašem trdem disku. 2 meseca 1 Obvezni  
_gat Da Ta piškotek namesti Google Universal Analytics, z njim omeji zbiranje podatkov o obiskovalcu spletne strani z namenom hitrejšega delovanja bolj obiskanih spletnih strani. 1 minuta 2 Da
_gid Da Ta piškotek namesti Google Analytics z amenom shranjevanja informacij o tem, kako obiskovalci uporabljajo našo spletno stran. Zbrani so podatki o številu obiskovalcev in spletnih strani iz katerih so prišli na našo spletno stran. Podatki so anonimizirani. 1 dan 2 Da
_ga Da Google Analytics uporabljamo za analizo prometa na naši spletni strani (število posameznih obiskovalcev, število ogleda vsebin, času preživetem na naši spletni strani, uporabljenih programih za ogled strani). Google Analytics uporabljamo tudi za analizo najbolj zanimivih vsebin na naši spletni strani, ter učinke porabljenega denarja za oglaševanje v Google Adwords, kadar se odločimo za oglaševanje določene besede. Podatki so anonimizirani. 2 leti 2 Da
Extrawatch analytics Ne

Sodi med t.i. 1st party piškotke. Uporabljamo ga za merjenje obiska spletne strani zps, podatki so anonimizirani. Gre za t.i. 1st party piškotek, za katerega ni potrebna izrecna privolitev obiskovalca. Piškotek traja le za čas obiska na spletni strani. Več informacij: https://www.extrawatch.com/privacy-policy

Čas obiska spletne strani 2 Obvezni  
spu_cookienovice Ne Ta piškotek uporabljamo za to, da se obrazec za prijavo na zps e-novice ne prikaže tistim, ki so se na novice že prijavili. 20 dni  1 Obvezni  
cc_necessary Da Piškotek zabeleži podatek, da je obiskovalec spletne strani dal privolitev za piškotke. 1 leto 1 Obvezni  
cc_analytics Da Piškotek zabeleži podatek, da je obiskovalec spletne strani dal privolitev za analitične piškotke. 1 leto 1 Obvezni Da
cc_social Da Piškotki družbenih omrežij omogočajo sledenje po spletnih straneh, ki jih obiskujete in vam ob ponovne obisku družbenega omrežja prikazujejo ciljane oglase. Sledenje je možno, tudi ko niste prijavljeni v svoj račun na družbenem omrežju. 1 leto 3 Da
Doubleclick (google partner) Da

DoubleClick uporablja piškotke za izboljšavo ciljanega oglaševanja. Glede na nastavitve na uporabnikovem računalniku in na spletnih straneh, se lahko podatki zbrani na ta način, dodajo uporabnikovem Google računu.

V primeru, da zavrnete namestitev tega piškotka, se vam ob obiskovanju spletni strani ne bodo več prikazovalo personalizirano Google oglaševanje.

20 dni 2 Da

Kako pobrišem vse piškotke?
Internet Explorer
Uporabniki brskalnika Internet Explorer morajo to opraviti ročno (Orodja => Izbriši zgodovino brskanja …); v pogovornem oknu izberejo "Izbriši vse …" oziroma pobrišejo vsaj piškotke in začasne internetne datoteke. 

Mozilla Firefox
Uporabniki brskalnika Mozilla Firefox lahko to prav tako opravijo ročno (Orodja => Počisti zasebne podatke …) ali pa prilagodijo nastavitve tako, da se zasebni podatki po vsaki uporabi brskalnika pobrišejo samodejno (Orodja => Možnosti … => Zasebnost => Vselej počisti zasebne podatke, ko se zapre Firefox) in v pogovornem oknu izberejo še Nastavitve …, kjer določijo, kateri podatki naj se izbrišejo.

Chrome
V računalniku odprite Chrome.
V zgornjem desnem kotu kliknite ikono za več možnosti Več in nato Nastavitve. Na dnu kliknite Dodatno =>Zasebnost in varnost => Nastavitve spletnega mesta => Piškotki => Ogled vseh piškotkov in podatkov spletnih mest => Odstrani vse. Potrdite tako, da kliknete Izbriši vse.

Kako pobrišem posamezen piškotek?
Internet Explorer
Uporabniki brskalnika Internet Explorer morajo to opraviti ročno: Orodja=> Splošno=>Zgodovina brskanja=>Nastavitve=>v pojavnem oknu izberite Ogled datotek in potem izberete katere želite izbrisati.

Mozilla Firefox
Uporabniki brskalnika Mozilla Firefox lahko opravijo ročno: Orodja => Možnosti => Zasebnost => in v oknu izberite Izbrišite posamezen piškotek, kjer določite, kateri podatki naj se izbrišejo.

Chrome
V računalniku odprite Chrome. V zgornjem desnem kotu kliknite ikono za več možnosti Več => Nastavitve => Dodatno => Zasebnost in varnost => Nastavitve spletnega mesta => Piškotki => Ogled vseh piškotkov in podatkov spletnih mest => V zgornjem desnem kotu poiščite ime spletnega mesta => Desno od spletnega mesta kliknite ikono za odstranjevanje Odstrani.

Onemogočenje piškotkov 
Vi odločite, ali boste dovolili shranjevanje piškotkov na vaši napravi. Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v vašem spletnem brskalniku. 
Za informacije o nastavitvah za piškotke izberite spletni brskalnik, ki ga uporabljate. 
- Chrome
- Firefox
- Interne Explorer
- Opera (stran v angleškem jeziku)
- Safari (stran v angleškem jeziku)

Če piškotke izključite, so lahko nekatere možnosti spletne strani onemogočene.

V primeru, da bi nas o piškotkih na naši spletni strani radi še kaj vprašali, vam bomo z veseljem pojasnili! Pišite nam na web@zps.si.