Izvajalec izvensodnega reševanja sporov s področja potrošniškega kreditiranja (ter drugih bančnih storitev) je Združenje bank Slovenije (ZBS), ki v sporu deluje kot posrednik in si prizadeva doseči sporazum o rešitvi spora med potrošnikom in ponudnikom.
ZBS so za izvajalca izvensodnih sporov izbrale vse banke in hranilnice pri nas, pa tudi večina lizing ponudnikov. Celoten seznam in druge informacije najdete na spletnem mestu ZBS.

Kdaj lahko uporabim IRPS
Pobudo lahko vložite, kadar niste zadovoljni z odločitvijo ponudnika (na primer banke), ki jo je ta izdal v svojem internem pritožbenem postopku. To pomeni, da morate pritožbo najprej nasloviti na ponudnika in počakati na njegovo odločitev. Le v primeru, da v 30 dneh ne dobite odgovora, se lahko obrnete direktno na ZBS. Časa za pobudo pri ZBS imate 13 mesecev od takrat, ko ste pritožbo vložili pri ponudniku.

Kakšni so stroški IRPS
Postopek je za potrošnika brezplačen. Le če se ne boste zastopali sami, boste morali kriti stroške pooblaščenca (npr. odvetnika) ter stroške izvedenskega mnenja, če ga boste zahtevali, čeprav bo izvajalec IRPS ocenil, da je mogoče rešiti spor tudi brez njega.

Kje vložim pobudo

• na spletnem mestu ZBS,
• po navadni pošti na naslov Združenje bank Slovenije – GIZ, Ljubljana, Šubičeva ulica 2, SI - 1000 Ljubljana, Slovenija, s pripisom: pobuda za IRPS,
• ali po elektronski pošti na naslov Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled..

Pobuda se vloži v slovenskem ali angleškem jeziku, postopek se vodi v slovenskem jeziku.

Kaj mora pobuda vsebovati

• osebno ime;
• naslov prebivališča;
• elektronski naslov;
• podatke o ponudniku;
• dokazila, da ste predhodno vložili pritožbo pri ponudniku, in morebiten odgovor ponudnika;
• izjavo, da o zadevi ne teče upravni ali sodni postopek ali postopek pri drugem izvajalcu IRPS;
• dejstva v zvezi z domnevnimi kršitvami ponudnika;
• predloge dokazov, na katere opirate pobudo.

Kako poteka postopek
ZBS o vaši pritožbi obvesti ponudnika – njegovo sodelovanje v postopku je obvezno – in od njega pridobi odgovor, o katerem nato obvesti vas. ZBS deluje kot posrednik med vami in ponudnikom, obenem pa si mora prizadevati za dosego sporazuma. Lahko zaprosi za dodatna pojasnila ali dokumentacijo, če presodi, da je to potrebno za razjasnitev dejanskih razmer. Iz postopka se lahko kadarkoli umaknete.

Kako dolgo traja postopek
Pobuda mora biti obravnavana hitro in zaključena v roku 90 dni, razen če gre za zahtevnejši spor. V letu 2018 je reševanje sporov trajalo od enega do treh mesecev.

Kdaj se postopek zaključi

• z dnem sklenitve sporazuma,
• če sporazum ni dosežen in porednik izda v sporu pisno obrazloženo nezavezujoče mnenje o spornem razmerju, ki se vroči samo strankama postopka.
• če potrošnik umakne pobudo za začetek postopka.

Končno mnenje posrednika ni zavezujoče. Tudi, če ZBS ugotovi, da je vaša pritožba utemeljena, njihovega mnenja ponudnik ni dolžan upoštevati. Tako je bilo v primeru pritožbe potrošnika zaradi neupoštevanja negativnega Euriborja v kreditni pogodbi leta 2016. Takrat smo se na ZPS odločili za nadaljevanje po sodni poti, odočitev sodišča še čakamo.

Leto 2018

41 zadev, rešenih 39, 2 prenešeni v leto 2019:
- sporazumna rešitev spora: 11
- pobuda potrošnika je utemeljena: 7
- pobuda potrošnika ni utemeljena: 14
- pobuda zavržena (nepopolna ali nerazumljiva pobuda, nepristojnost izvajalca IRPS, postopek o sporu je že tekel na sodišču): 7

Obravnavane zadeve s področja potrošniških kreditov:
- težave dolžnikov z izpolnjevanjem obveznosti iz kreditnih pogodb
- nepravilnosti pri izračunu višine dolga – izračun stroškov, izračun obresti
- položaj jemalca lizinga ob nezakrivljeni izgubi predmeta lizinga
- nepravilnosti pri izvajanju sklepov o izvršbi
- neutemeljeno povzročanje stroškov, nastalih v zvezi z nerednim izpolnjevanjem obveznosti potrošnikov
- neutemeljeni vpisi negativnih dogodkov v evidenco SISBON.

 

Ta stran uporablja piškotke.

Z nadaljevanjem obiska strani soglašate z njihovo uporabo. Več o piškotkih ...

Razumem

Seznam piškotkov na naši spletni strani

 


PiškotekPotrebna privolitevOpis piškotkaTrajanjeKategorijaTretja stran
Joomla functional cookies, session Ne Osnovni piškotek za spremljanje uporabnika na spletni strani in prilagajanje prikaza. Čas obiska spletne strani 1 Obvezni  
joomla_user_state Ne Piškotek za informacijo o prijavljenem uporabniku. Do odjave iz uporabniškega računa 1 Obvezni  
joomla_remember_me Ne V primeru, da boste ob prijavi za dostop do članskih vsebin izbrali opcijo "Zapomni si", se bo ta piškotek shranil na vašem trdem disku. 2 meseca 1 Obvezni  
_gat Da Ta piškotek namesti Google Universal Analytics, z njim omeji zbiranje podatkov o obiskovalcu spletne strani z namenom hitrejšega delovanja bolj obiskanih spletnih strani. 1 minuta 2 Da
_gid Da Ta piškotek namesti Google Analytics z amenom shranjevanja informacij o tem, kako obiskovalci uporabljajo našo spletno stran. Zbrani so podatki o številu obiskovalcev in spletnih strani iz katerih so prišli na našo spletno stran. Podatki so anonimizirani. 1 dan 2 Da
_ga Da Google Analytics uporabljamo za analizo prometa na naši spletni strani (število posameznih obiskovalcev, število ogleda vsebin, času preživetem na naši spletni strani, uporabljenih programih za ogled strani). Google Analytics uporabljamo tudi za analizo najbolj zanimivih vsebin na naši spletni strani, ter učinke porabljenega denarja za oglaševanje v Google Adwords, kadar se odločimo za oglaševanje določene besede. Podatki so anonimizirani. 2 leti 2 Da
Extrawatch analytics Ne

Sodi med t.i. 1st party piškotke. Uporabljamo ga za merjenje obiska spletne strani zps, podatki so anonimizirani. Gre za t.i. 1st party piškotek, za katerega ni potrebna izrecna privolitev obiskovalca. Piškotek traja le za čas obiska na spletni strani. Več informacij: https://www.extrawatch.com/privacy-policy

Čas obiska spletne strani 2 Obvezni  
spu_cookienovice Ne Ta piškotek uporabljamo za to, da se obrazec za prijavo na zps e-novice ne prikaže tistim, ki so se na novice že prijavili. 20 dni  1 Obvezni  
cc_necessary Da Piškotek zabeleži podatek, da je obiskovalec spletne strani dal privolitev za piškotke. 1 leto 1 Obvezni  
cc_analytics Da Piškotek zabeleži podatek, da je obiskovalec spletne strani dal privolitev za analitične piškotke. 1 leto 1 Obvezni Da
cc_social Da Piškotki družbenih omrežij omogočajo sledenje po spletnih straneh, ki jih obiskujete in vam ob ponovne obisku družbenega omrežja prikazujejo ciljane oglase. Sledenje je možno, tudi ko niste prijavljeni v svoj račun na družbenem omrežju. 1 leto 3 Da
Doubleclick (google partner) Da

DoubleClick uporablja piškotke za izboljšavo ciljanega oglaševanja. Glede na nastavitve na uporabnikovem računalniku in na spletnih straneh, se lahko podatki zbrani na ta način, dodajo uporabnikovem Google računu.

V primeru, da zavrnete namestitev tega piškotka, se vam ob obiskovanju spletni strani ne bodo več prikazovalo personalizirano Google oglaševanje.

20 dni 2 Da

Kako pobrišem vse piškotke?
Internet Explorer
Uporabniki brskalnika Internet Explorer morajo to opraviti ročno (Orodja => Izbriši zgodovino brskanja …); v pogovornem oknu izberejo "Izbriši vse …" oziroma pobrišejo vsaj piškotke in začasne internetne datoteke. 

Mozilla Firefox
Uporabniki brskalnika Mozilla Firefox lahko to prav tako opravijo ročno (Orodja => Počisti zasebne podatke …) ali pa prilagodijo nastavitve tako, da se zasebni podatki po vsaki uporabi brskalnika pobrišejo samodejno (Orodja => Možnosti … => Zasebnost => Vselej počisti zasebne podatke, ko se zapre Firefox) in v pogovornem oknu izberejo še Nastavitve …, kjer določijo, kateri podatki naj se izbrišejo.

Chrome
V računalniku odprite Chrome.
V zgornjem desnem kotu kliknite ikono za več možnosti Več in nato Nastavitve. Na dnu kliknite Dodatno =>Zasebnost in varnost => Nastavitve spletnega mesta => Piškotki => Ogled vseh piškotkov in podatkov spletnih mest => Odstrani vse. Potrdite tako, da kliknete Izbriši vse.

Kako pobrišem posamezen piškotek?
Internet Explorer
Uporabniki brskalnika Internet Explorer morajo to opraviti ročno: Orodja=> Splošno=>Zgodovina brskanja=>Nastavitve=>v pojavnem oknu izberite Ogled datotek in potem izberete katere želite izbrisati.

Mozilla Firefox
Uporabniki brskalnika Mozilla Firefox lahko opravijo ročno: Orodja => Možnosti => Zasebnost => in v oknu izberite Izbrišite posamezen piškotek, kjer določite, kateri podatki naj se izbrišejo.

Chrome
V računalniku odprite Chrome. V zgornjem desnem kotu kliknite ikono za več možnosti Več => Nastavitve => Dodatno => Zasebnost in varnost => Nastavitve spletnega mesta => Piškotki => Ogled vseh piškotkov in podatkov spletnih mest => V zgornjem desnem kotu poiščite ime spletnega mesta => Desno od spletnega mesta kliknite ikono za odstranjevanje Odstrani.

Onemogočenje piškotkov 
Vi odločite, ali boste dovolili shranjevanje piškotkov na vaši napravi. Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v vašem spletnem brskalniku. 
Za informacije o nastavitvah za piškotke izberite spletni brskalnik, ki ga uporabljate. 
- Chrome
- Firefox
- Interne Explorer
- Opera (stran v angleškem jeziku)
- Safari (stran v angleškem jeziku)

Če piškotke izključite, so lahko nekatere možnosti spletne strani onemogočene.

V primeru, da bi nas o piškotkih na naši spletni strani radi še kaj vprašali, vam bomo z veseljem pojasnili! Pišite nam na web@zps.si.