Po izkušnjah pravne pisarne ZPS vedno več potrošnikov pozna svoje pravice, a še vedno se vsako leto največ vprašanj nanaša prav na uveljavljanje pravic iz naslova stvarne napake. Potrošniki se najpogosteje znajdejo v zadregi, ker prodajalci pogosto zanikajo obstoj napake, potrošnik pa je za dokazovanje obstoja napake prisiljen plačevati izvedenca.

Potrošnike smo povabili k sodelovanju v anketi na temo stvarne napake, saj nas je zanimalo, ali sploh poznajo to pravico in če so imeli težave pri uveljavljanju. Ob tem smo preko interaktivne ankete sodelujoče tudi izobraževali, saj smo želeli, da potrošniki ob zaključku poznajo osnovne informacije: kdaj lahko uveljavljajo stvarno napako, kje, koliko časa od odkritja napake, v kolikem času jim mora trgovec odgovoriti na pritožbo in seveda med katerimi možnostmi lahko izbirajo.

Trgovci pogosto namesto uveljavljanje stvarne napake ponujajo garancijsko popravilo
V anketi sodelujoči potrošniki so potrdili, da je večina že uveljavljala stvarno napako, vendar pa le redki težav niso imeli. Trgovci so številnim želeli ponudili garancijsko popravilo ali niso priznali obstoja napake. Nekateri potrošniki pa na svoj pisni zahtevek niti odgovora niso prejeli.

navedek1

Stvarna napaka je ena osnovnih potrošniških pravic, zato se z njo natančno seznanite, da boste lahko odločno in suvereno ukrepali, ko izbran izdelek ali storitev ne bosta imela obljubljenih lastnosti. Zato na spletni strani VemVeč preverite, kakšne pravice imate in vztrajajte. V pomoč, kot opomnik, vam je lahko tudi infografika, ki smo jo pripravili v ta namen.

navedek2

Obrazec za uveljavljanje stvarne napake kot pomoč pri uveljavljanju
Potrošnikom bo v pomoč pri uveljavljanje stvarne napake tudi obrazec oz. vzorčno pismo, kako naj potrošniki pristopijo k uveljavljanju svoje pravice. Na strani pa je tudi besedilo, ki predstavlja ključne razlike med garancijskim zahtevkom in uveljavljanjem stvarne napake.

Dobro je vedeti
1. Na VemVeč preverite, kdaj in kako uveljavljate stvarno napako.
2. S prodajalcem komunicirajte pisno in ne pozabite na rok, v katerem morate prodajalca obvestiti o odkriti napaki – ta rok je dva meseca, odkar ste napako odkrili in največ dve leti od nakupa.
3. Po vaši izbiri lahko zahtevate zamenjavo za nov izdelek, popravilo, vračilo kupnine ali vračilo dela kupnine v sorazmerju z napako.
4. Prodajalec mora v osmih dneh ugoditi vašemu zahtevki ali vam odgovoriti, da se z obstojem napake ne strinja
5. Če vam prodajalec v osmih dneh ne odgovori, lahko podate prijavo na Tržni inšpektorat.

Ta stran uporablja piškotke.

Z nadaljevanjem obiska strani soglašate z njihovo uporabo. Več o piškotkih ...

Razumem

Katere piškotke uporabljamo na strani in zakaj?


Kaj so piškotki?
Piškotki so sporočila, ki jih strežnik, na katerem je postavljeno posamezno spletno mesto, prenese na obiskovalčev trdi disk. V njih se shranijo podatki za kasnejšo uporabo (obisk), katerih namen je identifikacija obiskovalca spletnega mesta, njegovega spletnega brskalnika in računalnika. 
Piškotki so tako dobri kot slabi, dejstvo pa je, da si brez njih ne moremo niti predstavljati pregledovanja spletnih strani.

Zakaj so piškotki potrebni?
So temeljnega pomena za zagotavljanje uporabniku prijaznih spletnih storitev. Interakcija med spletnim uporabnikom in spletnim mestom je s pomočjo piškotkov hitrejša in enostavnejša. Z njihovo pomočjo si spletno mesto zapomni posameznikove preference in izkušnje, s tem je prihranjen čas, brskanje po spletnih mestih pa bolj učinkovito in prijazno.
Na primer:

Piškotki za oglaševanje
Na naši spletni strani ni oglaševalskih piškotov.

Piškotek Facebook
Omogoča deljenje vsebine v spletno družbeno omrežje Facebook.

Piškotek Twitter
Omogoča deljenje vsebine v spletno družbeno omrežje Twitter.

Piškotek za prijavo na e-novice 
Sodi med t.i. 1st party piškotke. Uporabljamo ga le za zabeleženje e-naslova obiskovalca, ki se prijavi na e-novice na strani PotrošnikovZOOM. Z njim ne opravljamo nobene analitike obiskovalcev. Gre za t.i. 1st party piškotek, za katerega ni potrebna izrecna privolitev obiskovalca. Piškotek traja le za čas obiska na spletni strani.

Google & Google Analytics
Google Analytics uporabljamo za analizo prometa na naši spletni strani (število posameznih obiskovalcev, število ogleda vsebin, času preživetem na naši spletni strani, uporabljenih programih za ogled strani). Google Analytics uporabljamo tudi za analizo najbolj zanimivih vsebin na naši spletni strani, ter učinke porabljenega denarja za oglaševanje v Google Adwords, kadar se odločimo za oglaševanje določene besede.

Piškotek Flash 
To je piškotek, ki ga ima na svojem računalniku večina uporabnikov spleta in omogoča ogled spletnih videov ali poslušanje glasovnih posnetkov. Na naši spletni strani je potreben za ogled brošur v načinu listanja in video vsebin. 
Več podatkov o piškotkih Flash je na spletni strani http://helpx.adobe.com/flash-player.html
V primeru, da uporabljate Firefox, lahko izberete opcijo, ki omogoča zaznavo in izbris Flash piškotkov.

Kako pobrišem vse piškotke?

Kako pobrišem posamezen piškotek?

Onemogočenje piškotkov 
Vi odločite, ali boste dovolili shranjevanje piškotkov na vaši napravi. Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v vašem spletnem brskalniku. 
Za informacije o nastavitvah za piškotke izberite spletni brskalnik, ki ga uporabljate. 
- Chrome, https://support.google.com/chrome/answer/95647?hl=sl-sl&p=cpn_cookies
- Firefox http://support.mozilla.org/sl/kb/Kako%20aktivirate%20in%20deaktivirate%20pi%C5%A1kote
- Interne Explorer 9 http://windows.microsoft.com/sl-si/windows7/how-to-manage-cookies-in-internet-explorer-9
- Internet Explorer 7 in 8 http://windows.microsoft.com/sl-si/windows-vista/block-or-allow-cookies
- Opera (stran v angleškem jeziku) http://www.opera.com/help/tutorials/security/cookies/
- Safari (stran v angleškem jeziku) http://support.apple.com/kb/PH11913


Če piškotke izključite, so lahko nekatere možnosti spletne strani onemogočene.

V primeru, da bi nas o piškotkih na naši spletni strani radi še kaj vprašali, vam bomo z veseljem pojasnili! Pišite nam na mipor@zps.si.