Ima izdelek, ki ste ga kupili, napako? Ukrepajte! Odgovornost za takšne napake namreč nosi prodajalec. Uveljavljajte neskladnost izdelka s pogodbo. Predstavljamo vam, kako to storite in kaj vse se vam lahko zgodi na poti do uspešno rešenega zahtevka.

V minulih prazničnih dneh je večina potrošnikov opravila več nakupov kot sicer. Seveda pa se lahko pri nakupu daril tudi zaplete in izdelek nima obljubljenih lastnosti. Kakšne pravice ima potrošnik v takšnem primeru? Na ZPS ugotavljamo, da se številni potrošniki še vedno znajdejo v zadregi pri uveljavljanju potrošniških pravic.

V mesecu oktobru je stopil v veljavo nov Zakon o varstvu potrošnikov (ZVPot-1), ki pa se bo pričel uporabljati šele v sredini januarja 2023.

Dandanes se pogosto znajdemo v vlogi potrošnika, marsikdo prav vsak dan. Pa poznamo svoje pravice? Ne glede na našo starost, izobrazbo je dobro vedeti, da v primeru, ko ima izdelek napako (nima obljubljenih lastnosti ipd.), lahko uveljavljate stvarno napako. Stvarno napako?! Res je, ta pravica, ki izhaja iz Zakona o varstvu potrošnikov, je za marsikoga neznanka, zato smo pripravili dokument, ki smo ga poimenovali »Učna ura: Vem več o stvarni napaki«. 

Pri manjši avtohiši sem najprej opravil testno vožnjo in se nato odločil za nakup precej dobro ohranjenega rabljenega avtomobila. Čez približno dva meseca sem ugotovil, da je nekaj narobe z avtomobilsko elektroniko, prav tako sem po dodatnem preverjanju odkril, da je bil števec kilometrov prevrten nazaj in ima avto v resnici precej več prevoženih kilometrov, kot je zagotavljal prodajalec.

V torek, 20. februarja 2018, je imel v Dnevnem centru aktivnosti za starejše Ljubljana (DCA) na Povšetovi 20, Matjaž Jakin iz Zveze potrošnikov Slovenije predavanje na temo stvarne napake.

V trgovini sem kupil plastelin za otroke, ki je bil precej drag, saj ni šlo za navaden plastelin, temveč je na škatli pisalo, da je povezljiv s posebno telefonsko aplikacijo, ki omogoča številne dodatne možnosti in funkcije uporabe plastelina. Doma sem opazil, da so vsa navodila izključno v francoščini, na koncu pa se je izkazalo, da aplikacija v Sloveniji sploh ni na razpolago in je ni moč naložiti na telefon. Plastelin zato dejansko ni nič drugačen od ostalih, mnogo cenejših plastelinov, otroci pa so ga že odprli in uporabljali, zato nisem prepričan, ali ga lahko vrnem.

Svetovalna pisarna ZPS bo odprla svoja vrata vsem, ki imate težave pri uveljavljanju stvarne napake.

V Knjižnici Ankaran v torek, 26. septembra 2017, ob 18. uri, prisluhnite predavanju Matjaža Jakina iz Pravne pisarne ZPS na temo stvarne napake - kdaj in kako jo uveljavljamo.

Potrošniki nas sprašujete o raznolikih potrošniških težavah, vendar so na prvem mestu še vedno vprašanja, kako ukrepati, ko ima izdelek napako. Vabimo vas na predavanje o uveljavljanju pravic iz stvarne napake, ki bo v Cankarjevem domu v Ljubljani, v četrtek, 28. septembra ob 13. uri.

Pri izbranem podjetju sem kupoval okna za prenovo stanovanja, pri čemer sva se s prodajno referentko izrecno dogovorila, da bodo vsa okna dvokrilna s kljuko le na enem krilu okna. Po montaži sem ugotovil, da vsa okna niso enaka, saj imajo nekatera dve kljuki, nekatera pa eno, prav tako sem kasneje ugotovil, da so na sami ponudbi zelo na majhno narisana okna z dvema kljukama, kljub večkratnemu izrecnemu zagotavljanju referentke, da bodo imela okna le eno kljuko. Kaj lahko storim? Lahko uveljavljam stvarno napako?