Pri manjši avtohiši sem najprej opravil testno vožnjo in se nato odločil za nakup precej dobro ohranjenega rabljenega avtomobila. Čez približno dva meseca sem ugotovil, da je nekaj narobe z avtomobilsko elektroniko, prav tako sem po dodatnem preverjanju odkril, da je bil števec kilometrov prevrten nazaj in ima avto v resnici precej več prevoženih kilometrov, kot je zagotavljal prodajalec.

Ko sem želel uveljavljati reklamacijo, me je prodajalec zavrnil, saj je bila v prodajni pogodbi navedena klavzula 'videno-kupljeno' in da sem se s tem zavezal kupiti avto takšen, kakršen je. Ali ima prav, res ne morem uveljavljati svojih pravic?

Določbe Zakona o varstvu potrošnikov so obvezne narave in jih prodajalec s pogodbenim določilom ne more izključiti. Prodajalec bi vas moral pred nakupom opozoriti, v kolikor je vedel za kakršnekoli napake na avtomobilu, medtem ko se s splošnimi pogodbenimi klavzulami, ki potrošniku jemljejo pravico do uveljavljanja stvarnih napak, ne more razbremeniti odgovornosti.Pravico do uveljavljanja stvarne napake imate tudi, če prodajalec za napake ni vedel.

Ker je šlo za nakup rabljenega blaga, odgovarja prodajalec za stvarne napake, ki se pokažejo znotraj enega leta od izročitve blaga, medtem ko je pri novem blagu ta rok daljši, in sicer dve leti. Potrošnik pa mora prodajalca o stvarni napaki vedno obvestiti najkasneje v roku 2 mesecev od trenutka, ko je napako odkril. Stvarne napake ne smete mešati z garancijo, ki je pri rabljenih avtomobilih po zakonu obvezna le 1 mesec od izročitve avtomobila. Ker pa so določbe o stvarni napaki obvezne, boste vsaj prvo leto od nakupa avtomobila kljub temu zaščiteni po samem zakonu.

Vsekakor pa je naš nasvet, da vsako reklamacijo vedno uveljavljate pisno in ste v njej čim bolj konkretni in jasni, saj se po naših izkušnjah na morebitne ustne dogovore in obljube prodajalcev, žal ne gre zanesti.

Ta stran uporablja piškotke.

Z nadaljevanjem obiska strani soglašate z njihovo uporabo. Več o piškotkih ...

Razumem

Katere piškotke uporabljamo na strani in zakaj?


Kaj so piškotki?
Piškotki so sporočila, ki jih strežnik, na katerem je postavljeno posamezno spletno mesto, prenese na obiskovalčev trdi disk. V njih se shranijo podatki za kasnejšo uporabo (obisk), katerih namen je identifikacija obiskovalca spletnega mesta, njegovega spletnega brskalnika in računalnika. 
Piškotki so tako dobri kot slabi, dejstvo pa je, da si brez njih ne moremo niti predstavljati pregledovanja spletnih strani.

Zakaj so piškotki potrebni?
So temeljnega pomena za zagotavljanje uporabniku prijaznih spletnih storitev. Interakcija med spletnim uporabnikom in spletnim mestom je s pomočjo piškotkov hitrejša in enostavnejša. Z njihovo pomočjo si spletno mesto zapomni posameznikove preference in izkušnje, s tem je prihranjen čas, brskanje po spletnih mestih pa bolj učinkovito in prijazno.
Na primer:

Piškotki za oglaševanje
Na naši spletni strani ni oglaševalskih piškotov.

Piškotek Facebook
Omogoča deljenje vsebine v spletno družbeno omrežje Facebook.

Piškotek Twitter
Omogoča deljenje vsebine v spletno družbeno omrežje Twitter.

Piškotek za prijavo na e-novice 
Sodi med t.i. 1st party piškotke. Uporabljamo ga le za zabeleženje e-naslova obiskovalca, ki se prijavi na e-novice na strani PotrošnikovZOOM. Z njim ne opravljamo nobene analitike obiskovalcev. Gre za t.i. 1st party piškotek, za katerega ni potrebna izrecna privolitev obiskovalca. Piškotek traja le za čas obiska na spletni strani.

Google & Google Analytics
Google Analytics uporabljamo za analizo prometa na naši spletni strani (število posameznih obiskovalcev, število ogleda vsebin, času preživetem na naši spletni strani, uporabljenih programih za ogled strani). Google Analytics uporabljamo tudi za analizo najbolj zanimivih vsebin na naši spletni strani, ter učinke porabljenega denarja za oglaševanje v Google Adwords, kadar se odločimo za oglaševanje določene besede.

Piškotek Flash 
To je piškotek, ki ga ima na svojem računalniku večina uporabnikov spleta in omogoča ogled spletnih videov ali poslušanje glasovnih posnetkov. Na naši spletni strani je potreben za ogled brošur v načinu listanja in video vsebin. 
Več podatkov o piškotkih Flash je na spletni strani http://helpx.adobe.com/flash-player.html
V primeru, da uporabljate Firefox, lahko izberete opcijo, ki omogoča zaznavo in izbris Flash piškotkov.

Kako pobrišem vse piškotke?

Kako pobrišem posamezen piškotek?

Onemogočenje piškotkov 
Vi odločite, ali boste dovolili shranjevanje piškotkov na vaši napravi. Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v vašem spletnem brskalniku. 
Za informacije o nastavitvah za piškotke izberite spletni brskalnik, ki ga uporabljate. 
- Chrome, https://support.google.com/chrome/answer/95647?hl=sl-sl&p=cpn_cookies
- Firefox http://support.mozilla.org/sl/kb/Kako%20aktivirate%20in%20deaktivirate%20pi%C5%A1kote
- Interne Explorer 9 http://windows.microsoft.com/sl-si/windows7/how-to-manage-cookies-in-internet-explorer-9
- Internet Explorer 7 in 8 http://windows.microsoft.com/sl-si/windows-vista/block-or-allow-cookies
- Opera (stran v angleškem jeziku) http://www.opera.com/help/tutorials/security/cookies/
- Safari (stran v angleškem jeziku) http://support.apple.com/kb/PH11913


Če piškotke izključite, so lahko nekatere možnosti spletne strani onemogočene.

V primeru, da bi nas o piškotkih na naši spletni strani radi še kaj vprašali, vam bomo z veseljem pojasnili! Pišite nam na mipor@zps.si.